søndag 16. mars 2014

Klokker

Det er mye rart man kan finne i gammel, retro stil som man vanligvis ikke tenker over kan være retro i det hele tatt. I dag handler det om klokker. 
Jeg dro til Fretex i Ole Deviks Vei for en stund siden og gikk rundt der inne og titta. Denne butikken er Norges største Fretex, så det er mye å se på! Plutselig kom jeg over en veggklokke jeg synes var kjempefin. Den minnet meg om da jeg var liten, fordi vi hadde en sånn klokke av porselen på kjøkkenet. Siden den hadde retro farger og en font på tallene som jeg også husker fra "gamledager" måtte jeg kjøpe den.
Glasset foran viserne satt ikke skikkelig fast, så jeg klarte selvfølgelig å knekke sekundviseren. Men i og med at jeg har en far som er veldig flink til å fikse ting, så laget han et nytt hengsel til glasset for meg :-)





Faren min liker også å gå og titte i bruktbutikker og på markeder, så en dag han var på et frimarked i Skjeberg fant han enda en retroklokke til meg. Denne grønne var hel og helt i orden, så jeg fikk denne av han :-)
I dag har jeg hengt opp den oransje klokka i stua og den grønne på kjøkkenet hjemme hos meg og min kjære i Moss. De er fine, er de ikke?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar